Příbramský stand-up aneb rodina základ života
Se vší skromností to vypadá, že už jsem se z největší žumpy svýho života dostala.
V deseti letech jsme neznala slova jako mikrovlnka a kávovar. Na sedmdesáti pěti metrech čtverečních nás bydlelo někdy až třináct. Vztahy? Jaký máte na mysli?
Mám na sebe nárok být zdravá. Snažím se uvěřit tomu, že za něco stojím a že má smysl každej den vstát. Potřebuji váš souhlas. Člověk se chce zabít a má doma tak akorát ibuprofen. Dostanu se někdy z toho bahna? Klobouk dolů před vaší výdrží...Já bych se sebou nevydržela. Pomoc je tak trochu moc. Stačilo! Mám vás ráda jako flašku. Tady je srandy jako na hřbitově. Já ty emoce na jevišti umím, mám nastřádáno. Chcete radši slyšet nějaký vtip? Dnes už jsem mým největším nepřítelem jen já sama.
„Série Invisible o neviditelných ženách vznikla v roce 2020 z osobní touhy zviditelnit autobiografické příběhy žen, výjimečných umělkyň, které z různých důvodů zmizely z centra pozornosti a nebo se do něj nikdy nedostaly. Ať již díky politickým událostem, věku, nedobrovolnému konci kariéry či dědičné zátěži tvořily a tvoří tyto umělkyně tak trochu navzdory. První díl patří Haně Frejkové, jejíž otec byl popraven ve Slánského procesech a Frejková, dnes osmasedmdesátiletá odehrává a odzpívává svůj vlastní příběh. Druhý díl je o primabaleríně Barboře Vašků Kaufmannové a jejím né zcela dobrovolném konci kariéry a prázdnotě po ní. A třetí díl je věnován herečce Iris Kristekové, která navzdory transgeneračním traumatům a extrémní sociální situaci dokázala jít za svým snem a předávat sílu dál. Cílem projektu je destigmatizace a empatický přístup k těm, kteří zažili něco podobného, naznačení východisek a drobných osobních vítězství. Po zkušenosti s Baletkami a předešlými díly Invisible, věřím v to, že umění má moc léčit. Divák si v něm bezpečně odžívá své vlastní neregulované psychické obsahy, ať již vědomě či nevědomě," říká Miřenka Čechová
Všechny díly Invisible se stále hrají v Paláci Akropolis v produkci souboru Tantehorse, jenž se dlouhodobě zabývá palčivými tématy, netradičními divadelními formami a multižánrovými projekty a nabízí příležitosti novým tvůrcům.
Kredity:
Scénář: Iris Kristeková, Miřenka Čechová
Koncept a režie: Miřenka Čechová
Hraje: Iris Kristeková
Hudba: Martin Tvrdý
Kostýmy: Petra Vlachynská
Světelný design: Filip Horn
PR: Adéla Brabcová
Produkce: Tantehorse, Jakub Urban
Koprodukce: Palác Akropolis
Představení vzniklo za podpory hlavního města Praha, ministerstva kultury ČR, státního fondu kultury ČR, Rezi.dance a GOGLMOGL produktion.